Mobilnog operatora promijenilo bi 32,4 odsto Crnogoraca

Bez autora
Mar 28 2011

Gotovo da nema stanovnika Crne Gore koji nema makar jedan mobilni telefon, odnosno karticu, a mnogi imaju dva, tri i više brojeva. Zanimljivo je, međutim, da veoma malo korisnika mobilne telefonije koristi videopozive. Istraživanje o upotrebi informacionih i komunikacionih tehnologija u Crnoj Gori, koje je za potrebe Agencije za telekomunikaciju i poštansku djelatnost uradila agencija DeFacto Consultancy, pokazalo je da aktivan mobilni broj ima 94,6 odsto građana, odnosno ispitanika. Videopozive, međutim, koristi svega 7,7 odsto ispitanika, navodi se u istraživanju sprovedenom od 1. do 28. februara ove godine, na uzorku od 1.503 građanina i 500 preduzeća. Veliki broj onih koji koriste ove pozive njima nije zadovoljno čak 40,3 odsto. Više od polovine ili 52 odsto građana ima jedan mobilni broj, 26,7 dva, 15,9 odsto tri i više brojeva.

Mobilnog operatora promijenilo bi 32,4 odsto CrnogoracaGotovo da nema stanovnika Crne Gore koji nema makar jedan mobilni telefon, odnosno karticu, a mnogi imaju dva, tri i više brojeva.

Zanimljivo je, međutim, da veoma malo korisnika mobilne telefonije koristi videopozive. Istraživanje o upotrebi informacionih i komunikacionih tehnologija u Crnoj Gori, koje je za potrebe Agencije za telekomunikaciju i poštansku djelatnost uradila agencija DeFacto Consultancy, pokazalo je da aktivan mobilni broj ima 94,6 odsto građana, odnosno ispitanika.

Videopozive, međutim, koristi svega 7,7 odsto ispitanika, navodi se u istraživanju sprovedenom od 1. do 28. februara ove godine, na uzorku od 1.503 građanina i 500 preduzeća.

Veliki broj onih koji koriste ove pozive njima nije zadovoljno čak 40,3 odsto. Više od polovine ili 52 odsto građana ima jedan mobilni broj, 26,7 dva, 15,9 odsto tri i više brojeva.

"Samo 5,4 odsto ispitanika nema aktivan mobilni broj. Najviše se koriste govorne usluge 92,4 odsto, a onda slijede poruke SMS, MMS, sa 70,4, i pristup internetu 20 odsto, navodi se u rezultatima istraživanja, uz zaključak da su korisnici najzadovoljniji govornim uslugama i SMS,MMS više od 90 odsto“, pokazalo je istraživanje koje je Agencija dostavila Pobjedi.

Rezultati su pokazali da je mobilnog operatora promijenilo 32,4 odsto ispitanika.

To bi učinilo još 9,3 odsto ako bi mogli da zadrže postojeći broj. Podrškom za korisnike zadovoljno je 90,6 ispitanika, a najviše su nezadovoljni vremenom čekanja na odgovor 22 odsto ističe se u rezimenu.

Fiksnu telefonsku liniju u domaćinstvu posjeduje 72 odsto ispitanika. Većina ili 75 odsto onih koji nemaju fiksnu liniju navelo je da koristi mobilni telefon umjesto fiksnog. Petina njih je objasnila da ne postoje tehničke mogućnosti.

Provajdera fiksne telefonije promijenilo bi međutim samo pet odsto ispitanika.

Cijenama usluga je zadovoljno 63,6 odsto ispitanika, navedeno je u odgovorima. Provajdera fiksne telefonije, ukoliko bi mogli da zadrže postojeći broj promijenilo bi 13,7 odsto ispitanika.

Uslugom servisa za korisnike zadovoljno je 79,4 odsto ali je blizu 30 odsto najviše nezadovoljno vremenom čekanja na odgovor.

Pristup računaru u kući ima 66,5 odsto ispitanika, a internetu 59,3 odsto bez obzira da li ga koristi ili ne. Od onih koji imaju pristup internetu ADSL konekciju ima 55,6 odsto domaćinstava, a dialup konekciju 29,4 odsto.

Internetom se najviše šalju mejlovi 67,6 odsto. Za čitanje vijesti ga koristi 51,9, pristup socijalnim mrežama čatovanje 49,5 a telefoniranje 41,3 odsto.

"U Crnoj Gori cijene OECD korpe za korisnike sa niskim nivoom potrošnje koju čine učenici, studenti i penzioneri mjesečno je 5.7 eura kod m:tela i Telenora i 6,4 kod T-Mobile“, podsjećaju iz Agencije.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik